Köpvillkor

  1. Om FÖRETAG

Företaget aloastore har sitt sÀte i TrollhÀttan. Företagets postadress Àr BÄberg 537 46191.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till aloastore.info@gmail.com med ditt Ă€rende och dina kontaktuppgifter sĂ„ hör vi av oss inom kort.

2. BestÀllning

NÀr du slutfört din bestÀllning skickas en orderbekrÀftelse till din e-postadress. Jag bekrÀftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är nĂ„got fel i orderbekrĂ€ftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till aloastore.info@gmail.com.

3. Leverans

VÄra normala leveranstider Àr 5-12 arbetsdagar. OBS! BestÀllningar lagda pÄ helger skickas tidigast pÄ mÄndagen efter.

PÄ grund av hög belastning hos postleverantör kan det hÀnda att förseningar uppkommer. Vi ber dÀrför att ha överseende för detta dÄ det inte Àr nÄgot vi kan pÄverka.

Om förseningar i leveransen skulle uppstÄ (utan att vi har meddelat dig om lÀngre leveranstid) ska du kontakta oss pÄ e-postadress: aloastore.info@gmail.com.

Notera att det kan tillkomma ytterligare tull & momsavgift dÄ du som kund Àr privatimportör av produkten du bestÀller.

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser Àr inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisÀndringar orsakat av prisÀndring frÄn leverantör, feltryck i prislistan samt felaktiga priser beroende pÄ felaktig information och förbehÄller oss rÀtten att justera priset.

5. ÅngerrĂ€tt

Vid köp av varor pÄ webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ÄngerrÀtt som gÀller frÄn det att du har tagit emot en vara som du har bestÀllt. 5.1 Vid nyttjande av din ÄngerrÀtt:

Du mÄste meddela att du Ängrar dig. Meddelandet ska skickas till oss aloastore.info@gmaiil.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, bestÀllningsnummer samt vilka varor som returneras gÀller framgÄ klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter Ängermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du stÄr för returfrakt, leverans och skick pÄ produkterna vid retur, produkterna bör dÀrför skickas vÀlpaketerade och i ursprunglig förpackning.

PĂ„ Ă„terbetalningsbeloppet förbehĂ„ller vi oss rĂ€tten dra av en summa motsvarande vĂ€rdeminskning jĂ€mfört med varans ursprungliga vid anvĂ€nd eller skadad produkt. 5.2 ÅngerrĂ€tten gĂ€ller inte vid:

Produkter som pÄ grund av hÀlso- eller hygienskÀl har förseglats (plomberats) och

dÀr förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktÀr av förseglad ljud- eller bildupptagning och dÀr förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skrÀddarsytts sÀrskilt Ät dig eller har en tydlig personlig prÀgel efter dina önskemÄl.

TjÀnster som har fullgjorts och dÀr du uttryckligen har samtyckt till att tjÀnsten pÄbörjas utan ÄngerrÀtt.

Varor som snabbt kan försÀmras, till exempel livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ÄngerrÀtten, se hÀr.

6. Reklamation och klagomÄl

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ÀndÄ vara skadad eller felexpedierad nÀr den anlÀnder till oss i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt ÄtgÀrda felet.

Du mÄste alltid kontakta oss för ett godkÀnnande innan du returnerar en defekt vara.

KlagomÄlet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptÀckts. 6.1 Hur gÄr du tillvÀga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till aloastore.info@gmail.com dÀr du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att ÄtgÀrda felet eller leverera en liknande produkt, Äterbetalar vi dig för defekta produkter i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vi stÄr för returfrakt vid godkÀnda reklamationer.

Vi förbehÄller oss rÀtten att neka och reklamation om att det visar sig att vara inte Àr felaktigt enligt gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frÄn AllmÀnna ReklamationsnÀmnden, se arn.se.

7. AnsvarsbegrÀnsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstÄ pÄ grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för försÀkringar/fel till följd av omstÀndigheter utanför företagets rÄdande (Force Majeure). Dessa omstÀndigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, eldsvÄda, krig, myndighetsslut, förminskad eller utebliven leverans frÄn leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förÀndringar av produkter/produktegenskaper som Àndras av respektive leverantör och andra faktorer utanför vÄr kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pÄ denna webbplats samt slutförsÀljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna Äterger produkternas exakta utseende dÄ en viss fÀrgskillnad kan förekomma beroende pÄ bildskÀrm, fotokvalitet och upplösning. Vi kommer alltid pÄ bÀsta sÀtt att exponera produkterna sÄ korrekt som möjligt.

9. Information om cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare pÄ en webbplats i integritetssyfte fÄ information om att cookies anvÀnds. Informationen i cookien Àr möjlig att anvÀnda för att följa anvÀndarnas surfande. Cookie Àr en liten textfil som webbplatsen du besöker begÀr att fÄ spara pÄ din dator för att fÄ tillgÄng till olika funktioner. Det gÄr att stÀlla in sin webblÀsare sÄ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pÄ Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos Aloastore accepterar du vÄr dataskyddspolicy och vÄr behandling av dina personuppgifter. Vi vÀrnar om din personliga integritet och samlar inte i fler uppgifter Àn vad som krÀvs för att behandla din bestÀllning. Vi sÀljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till ansökan utan rÀttslig grund.

Aloastore Àr ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lÀmnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din bestÀllning samt i de tillfÀllen dÄ du önskar nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen Ät dina individuella behov.

Nedan information Àr en summering av hur vi följer med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad Àr en personuppgift? En personuppgift Àr all information som direkt eller indirekt kan hÀnföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din bestÀllning samt svara pÄ frÄgor relaterat till din order (kundtjÀnst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras sÄ lÀnge vi har en rÀttslig grund för att behandla dina uppgifter, till exempel för att fullfölja oss mellan oss eller för att efterleva en rÀttslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 RÀttslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke frÄn dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vÄr betalleverantör. Det som lagras Àr förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. VÀljer du att betala med faktura sparas Àven personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrÀgeri. De betalleverantörer (betaltjÀnster) som vi anvÀnder oss av Àr: Klarna.

10.4.2 Fraktbolag För att kunna leverera dina bestÀllningar och slutföra vÄrt avtal mÄste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget Àr förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan Àven komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med Àr: Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev Har du valt att prenumerera pÄ vÄrt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vÄr nyhetsbrevleverantör. Detta för att kunna hÄlla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi anvÀnder Klaviyo för utskick av nyhetsbrev.

10.5 RÀtten till tillgÄng Du har rÀtt att fÄ utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett lÀsbart format.

10.6 RÀtt till rÀttelse Du har rÀtt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som Àr bristfÀllig.

10.7 RÀtten att bli glömd Du kan nÀr som helst vara att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns att fÄ undantag till rÀtten till radering, som till exempel om det ska behÄllas för att vi mÄste uppfylla en rÀttslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvar för dataskydd FÖRETAG Ă€r ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 SÄ skyddar vi dina personuppgifter Vi anvÀnder oss av industristandarder som SSL/TLS och envÀgs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera kÀnslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord pÄ ett sÀkert sÀtt.

11. Ändringar till de AllmĂ€nna Villkoren

Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att nĂ€r som helst företa Ă€ndringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online pĂ„ webbplatsen. De Ă€ndrade villkoren anses för accepterade i samband med bestĂ€llning eller besök pĂ„ webbplatsen.

12. Tvist och lagval

I tillfÀlle av att tvist inte kan lösas i samförstÄnd med företagets kundtjÀnst och kund, kan du som kund vÀnda dig till AllmÀnna ReklamationsnÀmnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land Àn Sverige kan man lÀmna klagomÄl online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut frÄn ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gÀllande tolkningen eller tillÀmpningen av dessa allmÀnna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rÀtt och lag.

Â